Alarm - jak montować ... moje uwagi.....

Tutaj zadajemy pytania dotyczące zabezpieczeń do samochodów...

Moderator: Marek

Alarm - jak montować ... moje uwagi.....

Postprzez Sonix » 2006-02-04, 14:36

Witam.

W związku z często powtarzającymi się telefonami z pytaniem 'jak dobrze zamontować autoalarm' postanowiłem zebrać kilka cennych uwag moich i kolegów 'po fachu', i umieścić je właśnie w tym miejscu.

Najpierw kilka stwierdzeń:

1. Każdy system alarmowy ma za zadanie sygnalizowanie włamania lub kradzieży, i zmniejsza ryzyko zaistnienia takiej sytuacji. Nic nie gwarantuje że nie ukradną Waszego samochodu!
2. Zabezpieczenie fabryczne - wadą takich urządzeń jest to, że wiele ludzi zna sposoby jak obejść takie zabezpieczenia, a na pewno wie o tym złodziej.
3. Z doświadczenia, największy kłopot sprawiają zabezpieczenia indywidualne, niepowtarzalne i trudne do rozpracowania.
4. Dla dobrego złodzieja żaden alarm nie jest przeszkodą! To tylko kwestia czasu.
5. Im więcej czasu złodziej poświęca na obejście zabezpieczenia w naszym samochodzie, tym większe szanse że zabierze on auto sąsiada a nie Twoje ;)

Teraz najważniejsze!

Jeżeli z jakimś problemem sobie nie radzisz lub nie masz pojęcia o instalacji samochodowej, lepiej zapytaj lub poproś kogoś bardziej doświadczonego, ew. zleć montaż zakładowi montażemu.
Lepiej zapłacić niż naprawiać instalację ew. komputer w aucie!


W jaki sposób zamontować alarm, żeby nie można było go łatwo 'obejść'?

Wybór miejsca do ukrycia centrali:
1. Alarmu NIE WOLNO montować tam gdzie zalecają serwisy - wszystkie auta z salonów wyjeżdżają z alarmem umieszczonym zawsze w tym samym miejscu :) .
2. Centralę alarmu ukryj głęboko pod deską rozdzielczą lub za elementami, których demontaż jest czasochłonny.
3. Centrali nie 'wrzucaj' za skrzynkę bezpiecznikową!
4. Czym więcej czasu poświęcisz na jego założenie, tym trudniejszy jest do obejścia dla złodzieja.
5. Jeżeli jesteś (lub masz zamiar być) zawodowym instalatorem, nie rób wszystkich aut na "jedno kopyto".

Co z przewodami? Lutowanie czy szybkozłączki?
1. ŻADNYCH SZYBKOZŁĄCZEK czy tzw. SKRĘTKI!!! Wszystkie przewody solidnie PRZYLUTOWAĆ do istniejącej instalacji.
2. Przewody układać wzdłuż istniejących wiązek, maskować za pomoca taśm zbliżonych jak najbardziej do tych stosowanych przez producenta auta.
3. Nie stosować zbyt długich i zbyt krótkich połączeń.

Gdzie zamontować syrenę?
1. Należy ją zainstalować tak by była czymś zasłonięta i trudna do zniszczenia lub usunięcia. Pierwsze co robi złodziej - otwiera maskę i 'unieszkodliwia syrenkę' !

Jakie są korzyści z syreny 'z zasilaniem'?
1. Syrena z zasilaniem będzie działała nawet po odłączeniu akumulatora, lub odcięciu od niej przewodu. Syrena zwykła - nie.

Co z odcięciem zapłonu?
1. Odcięcie pompy paliwa lub zapłonu można obejść tak jak każde zabezpieczenie. Jeżeli chodzi o starszy silnik diesela to faktycznie najlepszym choć niedoskonałym odcięciem jest odcięcie dopływu paliwa przez dodatkowy elekrtozawór. Pamiętaj by przed elektrozaworem zaintalować filtr paliwa, bo w przeciwnym razie zawór może przez zabrudzenia przestać się domykać. Jeżeli silnik nie ma zaworu zwrotnęgo na przewodzie przelewowym to należy go zainstalować by silnik nie zaciągnął paliwa tym przewodem.
2. W silnikach diesela nowszej generacji z komputerem, odcina się zazwyczaj zasilanie komputera i elektrozaworu pompy paliwa - nie zawsze można tak zrobić, gdyż czasami komputer potrafi zgłosić błędy!
3. W nowszych silnikach radzę się zastanowić co tniecie, bo w najlepszym wypadku będziecie częstym gościem serwisu. Odcięcie czujnika Halla najczęściej powoduje wyświetlenie się kodu usterki, więc odpada.
4. Niezależnie od typu silnika dobrze jest wstawić jeszcze dodatkowe zabezpieczenie całkowicie niezależne od alarmu np. przekaźnik sterowany dobrze ukrytym przyciskiem lub włącznikiem sensorowym.

Podsumowanie?
Solidny i poprawny montaż alarmu zajmuje dużo więcej czasu, niż spięcie wszystkiego i wrzucenie centralki za plastiki pod nogami kierowcy.
Klienci często wybierają tańszy "szybszy" montaż, ale tego się chyba już nie zmieni...
Najbardziej jednak dziwi mnie to, że często zdarzają się klienci, którzy przyprowadzają świerzutkie autko z salonu i chcą, żeby założyć w nim alarm i strasznie płaczą, gdy przychodzi do płacenia... czy to nie jest dziwne?
Dobry montaż musi 'dobrze' kosztować!

Z daleka ominąłbym instalatora, który zakłada alarm w 2 godziny, w dodatku za 100 zł.
Podpiąć plus, minus, kierunki, syrenkę i zamek centralny (czasami taki 'fachowiec' nawet tego nie potrafi ;) ) to za mało, żeby nazwać to zabezpieczeniem.
Po takim montażu często zdarza się, że po wykręceniu plastików pod kolumną kierownicy lub bezpieczników, alarm sam wypada na dywanik :( .

[center]!!! UWAGA !!!

ALARM ZA 1500 ZŁ NIEPOPRAWNIE ZAMONTOWANY JEST PROSTSZY DO OBEJŚCIA NIŻ ALARM ZA 200 ZŁ ZAMONTOWY 'Z GŁOWĄ' !!!

Możliwości są ograniczone tylko fantazją instalatora
[/center]

To chyba tyle...

Pozdrawiam.

Sonix
Sonix
Administrator
 
Posty: 484
Dołączył(a): 2006-01-14, 19:07
Lokalizacja: Strzelin

Postprzez lukisio » 2010-03-31, 22:18

Sonix bardzo dobrze napisane :)
lukisio
 

Postprzez eso » 2012-08-23, 23:11

Tak, to jest jak podsumowanie mojej długoletniej pracy w branży :roll: . Jeszcze tylko dwie uwagi:
- Auta bez zabezpieczeń giną w pierwszej kolejności;
- Niepoprawnie, źle zamontowane urządzenie popsuje dobrą opinię każdej marce zabezpieczeń.
Pozdrawiam, A.K.
Autoalarmy - Elektromechanika
Wrocław
eso
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2012-08-23, 22:25
Lokalizacja: Wrocław


Powrót do Alarmy do samochodów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości

cron