PROPOZYCJE nowych urządzeń

Tutaj zadajemy pytania dotyczące zabezpieczeń do samochodów...

Moderator: Marek

PROPOZYCJE nowych urządzeń

Postprzez Mach » 2006-09-21, 00:35

Było by nieźle gdyby użytkownicy , czy spece od montażu mieli wpływ na konstruowanie nowych urządzeń i udoskonalanie tych będących już w produkcji. Zdaję sobie sprawę z tego, że opłacalność wdrożenia danych rozwiązań jak i sama ich użyteczność może niekiedy mijać się z rzeczywistością. Jednak czasami z produktu niszowego , mogą stać się tym co wyróżnia je z tłumu niemal identycznych urządzeń.

Na początek chciał bym zaproponować stworzenie modułu będącego uzupełnieniem alarmu , unstera , bądź też działającego niezależnie . Np golf 5 posiada fotoelement sterujący zapaleniem się świateł mijania podczas wjazdu do tunelu , bądz też doświetleniem drogi wraz z rozbrojeniem alarmu.
Mach
 

Postprzez Sonix » 2006-09-21, 11:02

Oznaczyłem temat jako 'ogłoszenie'.
Czekamy na kolejne propozycje i uwagi.


Mach napisał(a):Zdaję sobie sprawę z tego, że opłacalność wdrożenia danych rozwiązań jak i sama ich użyteczność może niekiedy mijać się z rzeczywistością...


To jest najważniejsze przy tworzeniu nowych urządzeń :).
Ostatnio edytowano 2006-11-07, 18:01 przez Sonix, łącznie edytowano 1 raz
Sonix
Administrator
 
Posty: 484
Dołączył(a): 2006-01-14, 19:07
Lokalizacja: Strzelin

Postprzez Mach » 2006-11-07, 00:46

Forum działa już jakiś czas i z tego co widzę zrzesza w większości ludzi którzy zakupili centralkę i mają rebus co z nią dalej zrobić :) Dla mojej skromnej osoby jest brakującym do tej pory ogniwem w relacjach producent-dostawca-monter-klijent. Mam nadzieję , że z czasem będziemy wspólnie decydować i wyznaczać kierunki rozwoju urządzeń, ale do rzeczy:

Wg. mnie nowy bramster jest super , jednak nasuwa mi się kilka pytań w związku z tym urządzeniem . O ile azrośnie koszt po instalacji w bramsterze regulatora mocy silnika? Czy jest możliwość instalacji jakiejś przeciążeniówki (zewnętrznej)?
Sprawa druga: można by się też zastanowić, czy nie ma możliwości dołożenia dodatkowego kanału transmisji. Fakt, jest sterowanie elektromzamkami, lecz przydał by się jeszcze jeden kanał na sterowanie bardzo popularnych dziś bram garażowych. Klijenci cenią sobie możliwość sterowania wszystkigo jednym pilotem.
Mach
 

Postprzez Sonix » 2006-11-07, 18:22

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że przy pytaniu o częściej pojawiające się problemy mogę odesłać na forum do juz gotowej odpowiedzi :lol: .

Co do Bramstera....
Problemem z regulatorami mocy i układami przeciążeń nie jest tylko cena, ale fakt, że dla instalacji 24V i 230V sterowniki będą się różniły elementami.
Nie spotkałem jeszcze uniwersalnego rozwiązania..

Dodatkowy kanał transmisji.... owszem.... tylko brakło miejsca na płycie :)
Można poradzic sobie w inny sposób. Nowy Bramster ma taką zaletę, że można go skonfigurować do pracy na 1, 2 lub kombinacji przycisków.
Jeżeli klient chce sterować bramą wjazdową i garażową, wystarczy w garażu zamontować kolejnego Bramstera lub odbiornik Twoster (wykorzystany 1 kanał), i na pilocie 2 przyciskowym mamy 2 bramy.
Mamy też kombinację 2 przyciski naraz, np. dla trzeciego Bramstera .
Przy pilotach 4-przyciskowych możliwość kombinacji drastycznie wzrasta :lol:

Ciekawostka..... do Bramstera 2006 możemy wprogramować piloty innych producentów (nadającem kodem KEELOQ na 433.92MHz!) . Układ kodujący serii HCS 200,300,301 itp..)
Sonix
Administrator
 
Posty: 484
Dołączył(a): 2006-01-14, 19:07
Lokalizacja: Strzelin

Postprzez Shevu » 2006-11-26, 13:58

Sonix napisał(a): Ciekawostka..... do Bramstera 2006 możemy wprogramować piloty innych producentów (nadającem kodem KEELOQ na 433.92MHz!) . Układ kodujący serii HCS 200,300,301 itp..)




Czy to znaczy że dekoder w Bramsterze nie bierze pod uwagę kodu manofaktury :D :>? :D



Pozdrawiam
Shevu
 

Postprzez Sonix » 2006-11-28, 09:00

Shevu napisał(a):
Czy to znaczy że dekoder w Bramsterze nie bierze pod uwagę kodu manufaktury :D :>? :D


W wypadku sterownika bramy można sobie na to pozwolić :) .
Jeżeli programujemy pilota innego producenta, kod manufaktury jest pomijany (a tym samym część zmiennokodowa).

Zabieg prosty, ale często ułatwia życie ;) .
Sonix
Administrator
 
Posty: 484
Dołączył(a): 2006-01-14, 19:07
Lokalizacja: Strzelin

Postprzez Mach » 2007-08-18, 23:47

Inwerter... Nie wszystkie alarmy mają wejście na wyzwalaniw + . np w BMW na sterowaniu lampek (bo nie słyszałem, żeby ktoś dał radę podłączyć się pod krańcówki) pojawia się + , który zanika płynnie podczas gaszenia, co z wiadomych względów uniemożliwia obrócenie sygnału przekaźnikiem (bzyczenie). Bardzo przydało by mi się urządzonko logiczne do tego typu akcji. Tak jak nie mam czasu lutować przekaźników do sterowania C.Z, wolę kupić u Was TOP 27, tak samo chcę kupić coś takiego. Pozdrawiam. Maciek
Mach
 

Postprzez Sonix » 2007-08-20, 08:18

Najprostszy inwerter można zrobić za pomocą jendego tranzystora NPN i opornika 10kom. Koszty praktycznie żadne.
Jak doliczysz do tego płytkę, obudowę i całą resztę, to nie wiem czy będzie to opłacalne.
Opisywany przez Ciebie problem z przekaźnikiem niwelujesz stosując kondensator 220 - 470uF równolegle do cewki przekaźnika.
Sonix
Administrator
 
Posty: 484
Dołączył(a): 2006-01-14, 19:07
Lokalizacja: Strzelin


Powrót do Alarmy do samochodów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości